Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rozdíly mezi interakcí dítěte se sourozenci a s vrstevníky při hře předškolních dětí
Rausová, Magdaléna ; Šulová, Lenka (vedoucí práce) ; Veselá, Michaela (oponent)
Bakalářská práce je věnována interakcím předškolních dětí se sourozenci nebo s vrstevníky a jejich porovnání při volné hře. Práce shrnuje a kriticky hodnotí dosavadní poznatky na téma volné hry, sourozeneckých a vrstevnických interakcí v předškolním věku dětí. Na sourozenecké a vrstevnické interakce se tato práce soustředí hlavně z hlediska jejich působení ve vývoji jedince a vzájemného působení těchto vztahů na chování jedince a jeho vrstevníka či sourozence. V druhé části práce je navržen výzkumný projekt, který si klade za cíl porovnání sourozenecké a vrstevnické dyády v interakci při volné hře a řízené aktivitě. Projevy dítěte by byly získávány ve dvou situacích - volná hra a řízená aktivita a ve dvou dyádách - sourozenecká a vrstevnická. Takto získaná data by byla kvalitativně zpracována a výsledky by přispěly k otázce podobnosti či odlišnosti sourozeneckých a vrstevnických interakcí. Zjištěné poznatky by mohly přispět ke zkoumání sourozenců a vrstevníků jako činitelů psychosociálního vývoje jedince a jejich vlivu na chování jedince.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.